Svært ved at falde i søvn? Her er 3 super skønne mindhacks - og ja du falder i søvn!

Opdateret: 16. okt. 2019

Tankerne kører derudaf, du vender og drejer dig, for at finde den rigtige måde at, ligge på. Kigger på uret igen og igen, og konstaterer løbende hvor mange timers søvn der nu er tilbage til dig, inden du skal op?



Eller du har sovet dårligt flere nætter i træk og bare tanken om endnu en nat, giver dig stress i kroppen. Endnu en gang ender du med at, konstatere at, det bliver endnu en af de der aftner, nætter hvor du ender med for lidt søvn.


Det kan være vildt stressende, og knap så sjovt. For humør barometeret falder hurtigt helt under gulvhøjde.


For lidt søvn gavner ingen, vi bliver stressede, har en kort lunte, vi kan ikke huske hvad vi skal, alle er irreterrende, koncentrationen forsvinder og vi kan ikke have en fornuftig samtale med nogen.


Det går ud over vores samvær med familie, venner og kolleger og indeni har vi det ikke sjovt. Jeg har selv oplevet at blive svært nedtrykt når jeg ikke får min søvn.





Når søvnen er i underskud, så er det her jo et drømmesenarie i mere end en forstand.



Som sagt så jeg har selv prøvet perioder af mit liv, hvor jeg har tænkt så det knagede og at, det gik ud over min søvn.


Der er sikkert mange måder at knække koden på, og jeg har her 3 forslag til hvad du kan gøre. De er alle testet af, af undertegnede. Og de virker for mig.


Måske de også kan virker for dig?


Det er simplet og nemt, og den slags løsninger er jeg personligt ret vild med.




Her er mine 3 mindhacks.


1: Tænk på din dag, alle de gode ting, ikke i lang tid. Men gå dem kort over. Tænk nu over hvordan du gerne vil have din dag til at, se ud i morgen. Det er vigtigt du er i et positivt mindset. Træk vejret roligt og dybt uden at, det bliver anstrengende.


Begynder dine tanker at, fare så bring dem tilbage igen. Stille og roligt, til det som du gerne vil opleve i morgen.






2: Hvis du er stressset, så tænk på noget du er taknemmelig for. Jeg ved godt at, det kan være svært når du er stresset. Men dine børn eller barn er altid en sikker vinder.


Mærk taknemmelighed i kroppen, give dig selv lov til at, være til stede i den følelse. Taknemmeligheds følelsen er super effektiv til at, dæmpe vores kortisol niveau i kroppen. Og du kan kun føle en ting af gangen. Det er jo lidt smart.




3: Den her er måske lidt tricky når du læser den. Men prøv den af selvom du tænker; ja den er god med dig!


Hvis du har svært ved at falde i søvn og er i det mindset. Så vend det om. Tænk, ok det er faktisk ok at jeg ikke får sovet. Sig det flere gange til dig selv.


Ja det lyder skørt. Men faktisk sker der det at, du tager stress faktoren ud af ligningen.


Og ja det virker, helt utrolig godt. Man falder faktisk i søvn.




Håber at du kan bruge de her løsninger. Eller måske bare den ene af dem.


For vores søvn er vigtig for os, så vi kan være i overskud og klare livet og det som det byder på.


Så ja hvad kan jeg sige andet end sov godt!!


Mange kærlige hilsner

Pernille

Copyright © 2019 - Pernille Bothmann

Du er meget velkommen til at bruge mine tekster til inspiration.

Hvis du ønsker at benytte eller videregive mine tekster, bedes du angive PernilleBothmann.dk som kildehenvisning. På forhånd tak!